Happy Fake Patty's!

Fake Patty's har dragit över stan. Egentligen firas Saint Patrick's Day på torsdag och jag vet inte varför eller vad Saint Patrick's Day är. Allt jag vet är att man har grönt på sig, fyrklörvar, små tomtar, är irländsk och dricker grön öl. Men eftersom Saint Patrick's infaller just på torsdag så finns Fake Patty's Day för alla som vill festa men inte mitt i veckan.

Grejen är att man ska börja tidigt. Så vi brummade Dogge till Kristens hus kl 9.30 för "Eggs and Kegs", (ägg och öl).

Kristen i färd med att sätta öl på kylning.


Och sen fick vi lära oss den kulinariska "Shot Gun" av Jessica.


Man karvar alltså ett hål i botten på en burk, öppnar burken och dricker upp supersnabbt. Det skulle vi ju såklart prova!


Det var skönt och varmt i solen så glada var vi!


Jelloshots, såklart gröna.


Ganska äckligt men kul.


Sen drog vi vidare ner till Aggieville där det var fullt ös! Innan lunch. Haha! Alkisvarning på det. Men så var det ju första gången i mitt 25-åriga liv.

Powernap på eftermiddagen sen samma veva på kvällen igen. Förutom att stan var packad med folk så köandet tog 1.5 timme in till stället vi ville gå till.

Idag, minst 6 km löpning eftersom jag ska springa Tjejmilen med mina syrror i September! Och det ska vara under timmen. Snälla Ida har anmält mig och planerat syrrorhelg i Stockholm som kommer bli SÅ kul!!!




Kommentarer
Postat av: Ida

Hej fyllskallar! Ni ser ut att ha haft superskoj på det här Fake Pattys Day! :)

MEn det är inte bra att springa dagen efter, så vila dig i form idag! Du hinner nog träna till Tjejmilen, det är ju läääääänge till september! Så tänker jag iallafall ;)



kram!

2011-03-13 @ 21:12:55
Postat av: Sis

Gött! Lokal kultur bör man ta till sig! Under 50 min ska vi väl syrrorna?? Länge kvar så det ska nog gå finfint att komma i form tills dess!

2011-03-14 @ 21:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0