Vin är regelbrott

Vi har haft myskväll i mitt och Jonnas rum. I lördags köpte vi vin, ostar och kex, korv och vindruvor. Det är egentligen strängeligen förbutt att ha vin på rummet, man får inte heller ha öl över 3.5 %. Men vi är ju så olydiga så det brydde vi oss inte om. Det var ju inte ens en fest, mer en finsmakarafton.


Problem uppstod dock när vi insåg att ingen hade en vinöppnare. Dessvärre hade vi kostat på australiensiskt och ungerst vin utan skruvkork. Hade det varit amerikanskt hade det förmodligen haft skruvkork. Men vi har ju varit med förr och Andréas bär ju med sen Gerber Multi tool överallt. Skulle visa sig vara det bästa han släpat över atlanten. Om ni inte har en vinöppnare är en skruv och Andréas allt ni behöver.
1)Skruva i skruven långt in i korken.
2) Håll i flaskan i golvhöjd.
3) Dra ur korken med tång-delen på multitoolen.

Sådärja!

Sigrid och Jonna var upplagda för ost och vin.

The thing!

Lördagen var lite av en deppig dag. Det är lite kämpigt att vara här i USA. Samtidigt känner jag mig skamsen över att gnälla, nu när jag ju äntligen är här. Men ändå. Det är inte alltid enkelt.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilken tur att Andréas fixade korkproblemet! Jag kan tänka mig att han var väldigt nöjd över bedriften! ;) Med all rätt! :)

2010-09-21 @ 20:13:24
Postat av: Ida

Bra jobbat, alla inblandade!

Josse, man får deppa och vara gnällig ibland. även om man har det bra. Snart kommer ju resten av cirkus sörensen över attilanten så du får försöka peppa dig med det!!

Jag ska ringa dig någon dag när det har lugnat ner sig lite på jobbet också.. kanske kan pigga upp både dig och mig! :)

2010-09-21 @ 20:57:24
Postat av: Ida

vad har förresten hänt med Andréas hemsida? den går inte att komma in på...

2010-09-21 @ 20:59:44
Postat av: sis

jag kan bara hålla med ida, ni har varit så sjukt positiva hela tiden och det är ok att tycka att det suger ibland. det har ju varit mycket byråkrati som sagt och det är ju en stor förändring för er alltihop. ni gör det jättebra!! så gnäll du, det är lugnt! snart kommer vi och våldskramar dig! fasen vad kul det ska bli!!

2010-09-21 @ 21:23:52
Postat av: alina

Ujuj! Det är alltså en Andréas och inte en multitool som man ska ha i bakfickan! Jag visste det ;)

Håller helt med dina fina systrar. Man måste tillåta sig till att ha alla sorters känslor och inte stänga ute dom jobbiga.. Efter regn kommer solsken som man brukar säga :)

Jag är så himlans imponerad över att du vågade ta steget och åka till USA! Du fixart Jossan!

Och för den delen måååste man ju få klaga! Det är ju så gött :)

Kramar från svedala och eskilstuna!



Ps. Det var ngn som sköt två skott här i närheten i lördags natt.. Spänningen tätnar. När ska det hända ngt riktigt läskigt!??

2010-09-21 @ 21:40:33
Postat av: Josse

Tack alla rar för pepp!

2010-09-22 @ 04:15:25
Postat av: Karin

Gu, va härligt med vin och ost kväll! tror ja ska dra igång en sån här oxå. :) Och ja, Jossan, jag vet hur du känner dej! Men det blir snart bättre igen å det är fortfarande så värt de! Så himla bra att vi kom iväg!



Kraam pårej!

2010-09-24 @ 06:29:08
Postat av: Annie

Fick tips av Lena om att din USA blogg är läsvärd så jag tog mig en titt och känner att jag nog vill göra fler återbesök ;)

Riktigt roligt att läsa om alla de där prylarna man inte har en aning om eller bara få bekräftat det man redan visste. Är ju ett drömresemål så ska hålla mig uppdaterad!

2010-10-04 @ 10:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0