Som en påse skridskor

Senaste dagarna har varit katastrofala. Vi har aldrig pluggat så här mycket och aldrig haft så här mycket läxor. Idag har vi fått reda på varför. Vi är inskrivna på två kurser för mycket. Isep som vi reser genom tillåter bara att man tar 3 stycken Graduatekurser per termin. Så vi måste hoppa av två kurser, vilket känns otroligt skönt, för det har helt enkelt varit för mycket arbete. Förhoppningsvid kommer vi nu känna att vi hänger med och har tid att göra lite annat förutom att plugga.

Till exempel som att gå på American Football på lördag!!! Första matchen mot UCLA! Min fina Andréas bjuder mig på matchen. Ser jättemycket fram emot det!
 
Letar frenetiskt efter en sån där stor hand med pekfingret upp som man kan trä på sin egen hand när man hejjar. Foam hand heter det visst. Men de är slutsålda överallt!

Vi har även varit med om ett äkta "Cops" moment! (Ni som brukar slökolla Cops på tv, ni fattar. Med vinjetten Bad Boys Bad Boys Whattcha gonna doo) Två polisbilar, två poliser med revärer på byxorna och allt, en skum bil med två skumma killar i. Det var hand cuffs och näsan på skumma killarna tryckt mot polisbilens huv och hela alltet! Vi tog såklart bilder. Man är väl turist.


Sen har jag fått erbjudande om att vara med i Traktorklubben här på skolan. Smickrad, ja. Jag var tvungen att ta ett kort. Visst ser dom ut som äkta farmare!

Så söta!

Jag har ju lovat er bilder på riktiga cowboys med hatt, belt buckle, boots, wranglerjeans, rutig skjorta med markerat ok och sån där slips som är två snören med någon silvergrej. Det kryllar av dem. Men jag är lite blyg för att fråga efter en bild så här får ni ett smygfoto...

Såg en kille idag som hade det sjukaste bältesspännet! Det var garanterat lika stort som en kladdkakeform! Och tightaste jeansen. Det måste ha varit stretch.

Har lyckats få ont i halsen och haft lite feber idag. Jävla AC. Nu får jag äta halstabletter och tjura. Bara jag blir bättre till lördag så jag kan heja på våra Wildcats. Har ju tillochmed memorerat sången man ska sjunga.

Kommentarer
Postat av: Ida

kul att ni omfamnar lite härlig, amerikansk kultur i form av american football, Cops och urbana cowboys!! och kanske klokt att inte läsa på 200 % på engelska.. Nog för att ni är duktiga, men där går faan gränsen!



Lillgrisen har idag blivit viltspårchampion, så nu får han prefixen SJvCh framför namnet. flashigt värre! Men vad ska vi nu träna mot?!??



Kram från oss!!

2010-09-05 @ 13:33:18
Postat av: Ida

SVCh ska det vara.. :)

2010-09-07 @ 22:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0