Little Sweden Lindsborg

Lilla Sverige i Kansas! Klart vi var tvugna att åka dit. Lindsborg heter det här stället. Det är där Laura och Ben är uppvuxna så vi blev rundvisade i stan av dem och jag drabbades av den fruktade...HEMLÄNGTAN!!!!

Asså WTF, FALUN Road!?!! Underbart!

Ännu bättre blev det, Lindsborgs american football lag heter "The Swedes"!
Definitionen av fika på ett kafe. Synd bara på den felaktiga ändelsen på sista raden. Vi ides inte peka ut det till personalen.

Skulle du dejta Kalle Kaviar?!

Telefonkiosk från London i Lilla Sverige i Kansas?

Oohh yess, ett dalahästmakeri!



Världens roligaste ljug-annons från McDonalds! Tur att svenskarna aldrig riktigt gick på det där. Annat är det med amerikanerna.



Andréas och Ben utanför lokala puben, Öl Stugan.

Universitetet. Nä skoja bara, det var en gammal skolbyggnad som tidiga utvandrade svenskar lärt sig skriva och läsa i.

Ben showar. Jag spelar var bor du lilla råtta.

Och det är ju en rätt komplicerad bit. Men inte för Laura som är ungefär en triljon bättre än mig på piano.

Sen åkte vi till en gammal borg och kollade ut över Kansas. Det var så platt så jag trodde där ett tag att jag såg europa.

Killarna var tvungna att leka med livet och klättra.

Uppe!!!

Alla vi utisar hemma hos Lauras föräldrar. Vi hade handlat in till en riktigt svensk middag med svenska köttbullar, potatismos, brunsås och lingonsylt. Efter det bakade våran mästerbagare Jonna blåbärspaj.

Asså. 5 lbs köttfärs. Vet inte hur mycket det är i kilo men typ 2,5 kilo. Vi åt upp allt.

Mätta och glada!!! Från vänster, Lauras pappa, Lauras mamma,Sigrid, Andréas, Marcus, Jonna, Laura, jag, Bens mamma och Ben.

Vi orkade bara sätta i oss en utav de två blåbärspajerna. Galet mätt var jag. Men maten var väldigt lyckad, och alla hade en otroligt trevlig kväll. Vi kände oss alla väldigt hemma hos Lauras föräldrar och de var väldigt gästvänliga. En kanondag. Hoppas vi får komma tillbaka!

Kommentarer
Postat av: sis

oj vad kul! förstår att ni längtar hem lite…men nu är det mörkt och ruggigt så ni är nog glada att slippa snögloppet egentligen. hips vips är det maj och ni är på hemväg. ni kan ju alltid åka till lindesberg om det kniper! men det blir gött när ni är hemma igen för alla oss som saknar er förskräckligt! Kram sis

2010-10-26 @ 18:01:30
Postat av: alina

Var det någon som kunde traggla sig fram på gammelsvenska?!

Puss på dig!

Alina

2010-10-26 @ 22:42:35
Postat av: Jessica

Åh vad mysigt ni verkade ha det på er trip! :) Måste kännas konstigt att vara på andra sidan pölen och se så mycket svenskt på ett och samma ställe.. Men ja man kan ju undra hur telefonkiosken passade in?! ;) Och jag diggar förstås dalahästarna! ;) Kram

2010-10-27 @ 21:02:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0