Campa med tuppar

Vi har varit och campat! Vi vart så less på våra små instängda rum så vi hyrde tält, sovsäckar och drog ut till Tuttle Creek som är en ganska stor sjö utanför Manhattan. Man får ju inte slå upp sitt tält hur som helst här i Amerikat så vi fick snällt hålla oss till campingområdet. Men det är inte direkt högsäsong så vi behövde inte trängas.

En kille som bor i Andréas korridor, Ross, skjutsade ut oss i sin cab. Förstörde min frilla. Kände mig som Bridget Jones efter bilturen ut till herrgården.

Fint tält va!

Vid campingen hade vattnet svämmat över en del av skogen så döda träd stack upp ur vattnet. Lite hemskt men fint också.



Någon hade försökt fiska iallafall för det var fiskedrag i trädtopparna...

Laura kom ut och lärde oss göra S'mores. Man grillar en marsmallows och klämmer ihop den varma marsmallowsen och en chokladbit mellan två kex, typ mariekex. Gottttt!

Vi eldade i princip i 10 timmar. Det fanns gott om drivved som man fick elda. På kvällen kom en klasskompis, Jared och Nick ut och vi grillade, eldade, drack öl och hade det bra. Jared som är en riktig jakt och fiskefantast skrämde upp oss om alla djur som fanns, bland annat prärievargar och bergslejon. Såklart prasslade en massa pungråttor i buskarna bredvid så vi fick speja med ficklampan åt deras håll. När jag och Andréas väl somnat (det var jävligt kallt) vaknade jag mitt i natten av att jag hörde ylanden och skällanden. Andréas hävdade att det var en tupp. Asså. Det var ingen tupp. Det var prärievargar. Vilket tydligen inte är så ovanligt här. Men läskigt!

Jag skulle förklara vår upplevelse för Nick som skjutsade hem oss på söndagen. Glömde vad tupp heter på engelska och börjar förklara med det franska ordet för tupp, coq. Ni som talar engelska förstår att det blev HELT fel. Andréas flikade snabbt in att tupp heter rooster. Justja. Skämmigt.

Kommentarer
Postat av: sis

syrran man ser inte dig för allt hår!! jag kommer osökt att tänka på Chewbacca av någon anledning. svårt att vara sval och cool i en cab men kul att ni kom ut, aldrig fel att tälta bland vilda djur. ni lever sannerligen amerikansk collegeliv, bonfire på strand med grillade marschmallows o allt! ingen gitarr och bruce springsteenlåtar eller? snart ses vi, kul, då ska vi se om ni är helt redneckade eller hur det gått!

2010-10-07 @ 16:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0