Borttappade på ett majsfält

Det är en grej att åka till en Corn Maze här. Det är ett majsfält som man gjort gångar i, så att det blir en gigantiskt labyrint. Nu när det snart är Halloween är det poppis att åka ut och försöka gå igenom labyrinten när det är mörkt, och så gömmer det sig läskiga typer i labyrinten.
Så igår åkte vi till Gary's Corn Maze i Topeka, ungefär en timme härifrån. Vi fyllde bilen med utbytesstudenter och mötte upp Ben och Laura i Topeka.


Men först åt vi lunch på ett pancake ställe. Det var ganska hysteriskt och inte så himla gott. Man fick en sån där kanna lönnsirap per person. Jag är 100 på att amerikanarna äter upp allt.


Laura, Jag och Ben på the giant rocking chair. Jag tror vi höjde medelåldern på det där stället med rätt mycket.


Man fick plocka pumpor om man ville.

Ska försöka få tag på en beskrivande bild på majsfältet. Mina bilder blev inte så bra.

Men det var en härlig och väldigt varm dag. Otroligt att vi har 30 grader fortfarande vissa dagar. Världens längsta sommar för mig hittills.

Nu ska jag göra mig i ordning för jag och Andréas är bjuden av vår lärare på BBQ hos honom. Han tycker lite synd om oss för att vi är ensamma, fast vi känner oss inte så ensamma, men det var ju rart tänkt av honom. Efter det ska vi och kolla en konsert med klassisk musik. Ska försöka ladda upp inför nästa vecka och en mid-term exam som vi har imorgon.

Bättre uppdatering nästa vecka, jag lovar. Sorry hörrni. Lova att ni inte slutar läsa och skicka härliga kommentarer!

Kommentarer
Postat av: alina

Det var ena redig kanna sirap ;) Lycka till nu med proven Jossan. Jag håller tummarna, kör hårt!



Kram på dig vännen min

/Alina

2010-10-18 @ 14:51:20
Postat av: Karin

Yay, lönnsirap! ^^ Lite avundsjuk att ni har en egen bil faktiskt. måste vara skönt att kunna göra tripper lite när ni känner för det! lycka till med proven! :) kram.

2010-10-18 @ 21:02:23
Postat av: Johan

Halloween kan bli ett kul minne tror jag =D

/Nyström

2010-10-20 @ 05:17:31
Postat av: Lena

30 grader varmt, jag är inte alls avis. Idag har jag sopat bilen 3 gånger (från snö alltså), igår kväll började det snöa och det vill inte sluta, när jag vaknade i morse var det ca 15cm snö, nu är vi uppe i minst 20cm..plums plums. Så njut ;) Kram kram

2010-10-20 @ 15:16:00
URL: http://lennylo.blogg.se/
Postat av: Jossan

Alina: Ja den gick inte av för hackor! Men.. det var inte så gott faktiskt. Provet gav ett B, ska fasen naila ett A i slutbetyg!

Karin: Haha, ja dom gillar ju det! Sjukt alltså! Jo det är så otroligt härligt att ha en bil, lätt värt slitet som det innebar att skaffa den!

Johan: Det är jag säker på! :-)

Lena: Visst är det otroligt. November nästa måndag och svetten lackar. Men vi får nog också snö här snart! Du ska ju för fasen till Thailand snart också! :-)

2010-10-21 @ 06:30:48
URL: http://helthundra.blogg se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0