Varning för fiberfattig kost

Nu du mamma! Inga pannkakor eller bullar med ismygda fiber här inte! Här är det hardcore munkar med extra glasyr, stora cinnamon rolls och annat smask till FRUKOST!




Jag var ju tvungen att testa våfflorna. Jag blev instruerad av självaste våffeldrottningen. Hon kunde sin grej. Först ska man spraya laggen ordentligt med "Vaffle-off" vilket egentligen är smör på burk. Samma princip som hårspray. Tjejerna har definitivt tekniken. Killarna är lite kassare. Okej, och man ska spraya rejält, våffeldrottningen sprayade säkert i 5-6 sekunder. Först undre laggen, sen övre laggen. Sen häller man på smeten, stänger järnet och roterar allt 180 grader, så går en timer igång. Sen ungefär 2 minuter längre kommer det ut en stor fet våffla som smakar rätt okej. Jag vet inte om våffeldrottningen är min instruktörs officiella namn, men jag kallar henne det eftersom det såg ut som hennes huvudsakliga diet var baserad på våfflor....


Folk äter seriöst den här mulitfärgade skiten och tror att de är "healty". Fiffan.

Detta sköljer folk ner med läsk, såsom Mountain Dew (smakar som extra söt sprite), Root Beer (smakar som tuggummit Jenka fast flytande, faktiskt väldigt gott!) eller Diet Pepsi (smakar ungefär som en kallsup i en kraftigt klorerad pool). Karius och Baktius har ett hyfsat framgångsrikt företag.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Va! Går det inte ens att få vanlig svensk sur blåmjölk med krossade spånskivor? Eller fiberfranska med 10% ost?

Utspädd tetrajuicekoncentrat?

Hur är kaffet?

2010-08-24 @ 19:00:34
Postat av: Alina

Heeelt gaalet!

2010-08-24 @ 21:22:40
Postat av: Jessica

Usch, jag får panik av att tänka tanken på att få ner någon av dessa sötsaker till frukost! Vad väljer ni att äta då? Nått "normalt" måste väl finnas? ;)

2010-08-25 @ 14:25:39
Postat av: Ida

Mamma var är du? du har inte svimmat va?!?? Pappa, kan inte du väcka upp henne och säga att Josse skojar. Det finns visst fibrer i USA. Massor med fibrer. Nånstans. Men börja inte leta på frukosten på K-State..



Josse, när kommer du hem? det är ett läskigt land du har åkt till.. Jag saknar dig! Ska på Biltema i helgen. Dom kanske har skype-headset..



Jag vill förresten träffa våffeldrottningen till jul. Tänk att ha en egen våffeldrottning.. coolt. megacoolt!

2010-08-25 @ 22:28:37
Postat av: Jossan

Pappa: Kaffet är rävpiss med stort R. Helt vidrigt. Jag är dock rätt van vid Volvos kaffe från i somras så jag kan ändå dricka det. Nu börjar man ju vänja sig...

Jessica: Det är ganska vidrigt faktiskt. Jag brukar äta äggomelett, ibland har de gröt, försöker välja några av de mindre söta flingorna (är svårt för alla är söta), rostat bröd med smör (bara) och dricka te. Men det är verkligen helt sjukt dålig frukost.

Ida: Hahaha! Nä börja inte leta efter här... Ja se nu till o skaffa ett headset föffan! Vill ju snacka ju! Helst idag då jag varit sur hela dagen för ingen anledning och typ tömt godisautomaten nere i källaren. Jag antar att det är det som kallas monthly women problem eller något liknande.

2010-08-26 @ 03:21:16
Postat av: Ida

Jag hörde om en kvinna i USA som dödat sin man. Hon skyllde på PMS och blev frikänd (!). Det är alltså tydligt att det är en ligitim ursäkt det där med monthly women problem i amerika!!

2010-08-29 @ 12:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0