Världens räddaste folk

Amerikaner är skumma. De säljer gevär och pistoler i vanliga affärer och gissa vad? Idag skulle jag köpa superlim till min bildkurs. Kassören ville se ID. Jag fattade inte vad som hände och trodde det var något fel på kreditkortet eller något, men nädå, han ville se ID för att jag köpte SUPERLIM!!!! Man måste vara 18 i USA för att få köpa superlim! Såklart var jag ju tvungen att göra mig lustig över detta faktum men jag tror inte att mina lustigheter gick hem. Man kanske inte får le som kassör när man har så farliga varor som superlim.


Potentiella saker man kan göra med superlim:
1) Limma ihop ögonlocken så man inte kan se
2) Limma fast sig i någon man inte vill vara nära
3) Limma fast sig i en taxi och inte kunna hoppa ur och få en jättehög taxiräkning
4) Limma fast svansen på en katt med svansen på en hund
5) Limma upp en flatscreen som faller ner på dig och du stämmer limföretaget på massa triljoner
6) Limma fast fingret i näsan alternativt baken så man aldrig kan gå på en jobbintervju och måste bli uteliggare
7) Limma ihop munnen så man inte kan äta dougnuts (Gud förbjude)

Ännu lite mer komiskt blir det faktiskt eftersom jag även köpte knivar, men det behövde han inte se ID för.


Som sagt, konstiga regler. Vi har resonerat här i korridoren och det verkar som de är rädda för att man ska sniffa limmet. Men då köper man väl för faaan inte superlim som ger absolut minst kvantitet för absolut dyrast pengar. Till och med en limsniffare skulle ju fatta det!

Kommentarer
Postat av: Ida

ahahahahaahahaahahahahaha jag döööör av skratt!!! Det här var fan roligare än han med vågeln.. Leg på superlim, men gevär får man när man öppnar bankkonto! (Bowling for Columbine)

ja herre gud vilket konstigt land ni har hamnat i...



BTW har plutten varit duktig hund idag. Gick ett viltspårprov å fick högsta poäng och superbra omdöme, så jag är stolt som en tupp! En tax-ägartupp.. :)

2010-08-26 @ 20:54:49
Postat av: Sandra Sandy Petersson

Håller med föregående talare. Jag sitter här och skrattar högt! . Kul att ni har det bra. Käka bara de gröna flingorna till frukost och blanda ner med cola. /det är ju nästansom att äta gräs och dricka kaffe :)

miss u

Kramar

2010-08-26 @ 23:51:53
URL: http://aussiepenguin.wordpress.com
Postat av: Sis

8.) Limma fast mynt på golvet vid kassorna på affären och skratta när personalen försöker plocka upp dem och inser att de sitter fast. Funkar även på alla offentliga golv, ett fint litet practical joke.

9.) Limma fast lossnade tandställningar, glappande proteser, trasiga fyllningar, stämbanden på jobbiga patienter, det är mycket bra, då slipper jag.

10.) ...osv...mycket mycket farligt!

2010-08-27 @ 14:47:37
Postat av: Karin

hahaha, förstår inte hur dom kommer fram till alla konstiga regler! men det verkar som ni har det kanon där iaf! va fan, till å med jag skulle tycka de va kul å gå på va-dom-nu-har-för-sport-evenemang i den där stadion dom har! superhäftigt! kraaaam!

2010-08-28 @ 04:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0