Svettiga baseballhandskar och härligt väder

Hela veckan har varit en kamp mot den oändliga och outtröttliga amerikanska byråkratin. Att skriva in sig på kurser är verkligen inte det enklaste. Allt som kan gå åt helvete har gjort det. Vi har ägnat hela veckan åt att försöka fixa alla problem som kommer upp, för fixar man ett kommer det två nya. Några exempel: Vi är graduate students, det menas med att man är masterstudenter som bara kan ta kurser på avancerad nivå. Vi vill ju dock ta några bildkurser för att skolan inte ska bli allt för tuff, men där blir det tvärstopp, för dessa kurser ges på undergraduate leverl, dvs kandidatnivå. Shiiiitt.. Så man behöver specialmedgivande och måste besöka typ 4 personer innan man kan försöka skriva in sig på kurser på kandidatnivå. Vi har träffat våran studievägledare på våran akademi och han är också chef över allt som har med Industrial Engineering och göra, Dr. Bradley Kramer. Jättetrevlig herre som hjälpte oss att undvika att gå in i det gigantiska gapet på mattelejonet. Jag är inte så sugen på att ta fler kurser där man behöver räkna mycket, så förhoppningsvis slipper vi det. Alla viktiga kurser är vi dock inskrivna på. De kurser inom Industrial Management som vi kommer ta på avancerad nivå är Advanced Industrial Management, Computer Aided Manufacturing, Industrial Ergonomics och Inventory Control. De kurser på bildakademin som jag vill läsa är 3D Design och Metalsmith and Jewerly (!). Dock är bildkurserna väldigt svåra att komma in på så jag är på kölista... Hoppas verkligen jag kommer in!

Idag har det varit kanonväder, 32 grader varmt, så vi promenerade ner till Mahattan City Parc och solade lite. De har också en speciell lekplats för barn där med vattenspridare, typ "biltvätt" man kan gå igenom, vattenpistoler osv så där lekte vi ganska mycket.


Jonna, jag och Sara från Linnéuniversitetet i Växjö


Andréas och Marcus kastade baseball


Jag testade också men baseballhandsken var alldeles för stor och på tok för svettig....


Har ni bra väder hemma i Sverige? Har svårt att föreställa mig det, hehe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0