Observationer

Två konstiga saker jag har lagt märke till här i US and A.

1) Alla har flip-flop. Inge fel i det. Bara det att de har minst två storlekar för stora. Det sticker ut en rejäl bit både fram och bak. Surfingbräda?

2) Dummaste grejen att ta med till Usa var HÅRFÖN och PLATTÅNG. Inte för att jag inte använder dem. Nehej, jag skulle gärna använda dem om jag kunde!!! Jag har varit noga och köpt en adapter för jag visste att kontakterna inte såg likadana ut här som hemma i Sverige. Så jag pluggar i hårfönen och slår på. Den typ viskade fram luft. Om du Ann läser detta så var det ungefär som den där antika hårfönen som ni har i Sikträsk, fast den ni har är det mer drag i. Jag tänker att den har gått sönder under resan och testar med plattången istället. Den blir inte ens lite varm. För vet ni vaaaad?! Det är typ hälften så mycket volt i uttagen här som hemma!!!!! Så dumt att släpa allt detta över atlanten. Det var nog dom sakerna som var de där 2 kilona övervikt i min packning. Så, jag fick gå med svansen mellan benen och köpa nytt på Wal-Mart. Kom ihåg det, ni som kommer och hälsar på!

Josephine

Kommentarer
Postat av: Ida

US of A. United States of America, you know.. och jo, jag är storasyster!

2010-08-18 @ 18:37:40
Postat av: Katrine

Überstorasyster måste härmed kontra med att US and A kommer från Borat och således måste bedömas vara en ytterst giltig benämning på det stora landet där borta! Tack för matlådan förresten, den väckte nyfikenhet hos kollegorna kan jag lova. Gott som vanligt när du kockar!

José, jag skrattar högt varje gång jag läser din blogg, du är j*vligt rolig alltså! Har ni lyckats få gold member card på wal mart än? Det verkar vara en välfrekventerad butik från er sida... Köp rätt storlek på flip flopsen bara! Tant syster har idag inhandlat ny cykelhjälm och krukväxt, jag måste bara spy på mig själv ibland :) Puss prettosis!

2010-08-18 @ 19:53:45
Postat av: Ida

OK, jag slokar med öronen (som en viss tax vi alla känner) och bekänner att jag inte har sett Borat.. My bad.

Ja, du är faktiskt skitrolig, lill-josse!! :D

2010-08-19 @ 20:54:11
Postat av: alina

Kan du inte försöka sälja hårgrejset till någon lite mindre smart där borta på andra sidan?!



Kram Allo

2010-08-19 @ 23:25:41
Postat av: Lena

Du skulle ha börjat blogga för lääänge sen! De är ju din grej dehär! Min nya favoritblogg=) Bamsekram!

2010-08-19 @ 23:55:42
URL: http://lennylo.blogg.se/
Postat av: Lina

jossan. så himla kul att följa dina äventyr.. känner igen mig i mycket.. och limestone är om jag inte missminner mig kalksten.. men minnet har ju svikt mig förr! :P



2010-08-20 @ 15:46:36
URL: http://lina-repet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0