Greek party

På amerikanska universitet finns en hel hög med klubbar som fallas för greek-clubs. De har olika grekiska bokstavskombinationer och bor i stora villor. Fraternities (Brödraskap) för killar och Sororities (Kvinnoförening). Man får ju inte mixa killar och tjejer, nej hu nej. Det är tydligen en grej att vara med i en greek club och få bo i klubbhuset. Jag vet inte riktigt på vilka kriterier dom tar in folk men för kvinnor är det helt uppenbart att de går rätt hårt på skönhet och rövslickeri.

Vi blev inbjudna till en fest i Phi Kappa Delta, som är ett fraternity. Det var ett stort grabbhus med disco i källaren och free beer (dock inte ur röda eller blå muggar som på film, vilken besvikelse). Vi spelade ölspel med trevliga amerikaner och avslutade kvällen i lobbyn till vårt hus där en tjej som jobbar på en bio hade ställt en stor säck med överblivna popcorn från kvällen. Jag fick också smaka hemgjorda kakor av en kille på vår våning. Det satt det!

Ölspel. Jag fick smaka på Natural Light, som ser ut som mineralvatten och smakar ungefär så också.


Discot i källaren

Jag måste credda amerikanarna också, de har fått lite skit här i bloggen. Det är faktiskt väldigt trevliga och lätta att ta kontakt med. Det är verkligen inga problem att hitta någon att sitta med på lunchen, eller om man behöver fråga något. Jag ska ta med mig den här öppna och trevliga attityden hem till Sverige. Där har vi svenskar verkligen något att lära. Men.. Amerikanare förstår inte ironi. Jag har flera gånger skämt ut mig lite genom att dra ironiska skämt och någon blir stött... Typ som att allt i Texas är tydligen stort, även människorna. En kille från Texas blev lite sur. Oops.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0