Delade toaletter, campus och en maffig stadium

På begäran, bilder på hur vi bor!


Det här är min säng, loftsäng med skrivbord under. Mina smalben är fulla av blåmärken efter att jag har krypit in och ur sängen på natten. Jag måste komma på en teknik för hur jag ska klättra för att inte skada mig.


Jonnas säng, sett från dörren.


Våran dörrlösa garderob. Ganska bra ordning än så länge faktiskt. Vi får väl se om några månader...


Till Alina: De fruktade toabåsen. Man kan inte se låret på toalettgrannen men nära på. Att sitta ensam och klura kan man glömma. Det är rent iallfall. Tack för det! 4 toaletter på hela korridoren. Typ 30 tjejer som ska dela.


Jag fattar verkligen inte varför ringen inte går hela vägen runt, varför har de en glipa där fram? Är det för att man ska få plats med handen och torka?! Är de verkligen för lata i Amerika för att lyfta på ena skinkan? Dessa toaletter låter så j*vla högt när man spolar så man vill gärna hålla för öronen. Första gången jag spolade blev jag så rätt så jag skrek till. Man känner riktigt vindsuget när allt far ner. Läskigt. Dessutom hörs det ända till vårat rum när någon annan spolar, trots att vi inte bor så nära och det är två dörrar + en toadörr emellan. Alla nattkissare är våra fienden nu!


Det här är 4 av 8 handfat. Fattar ni hur trångt det kommer vara här när alla 30 tjejer ska sminka sig samtidigt?!


4 duschar finns. Jag hatar verkligen att duscha när munstycket är fat uppe på väggen. Jag tycker inte man får bort schampo och tvålen riktigt. Man får liksom kupa händerna och fylla med vatten och sen splasha på sig själv. Jag får utveckla en teknik för det med.


Såhär ser det ut utanför vårt rumsfönster. Inte så dumt va!


Här är en av promenadvägarna på campus. Alla hus är byggda av en speciell sten som kallas limestone.


Biblioteket Hale Library

Sen gick vi på upptäcksfärd till The Football Stadium.

Det var väldigt väl inbyggt med staket runt stadion. Vi var ju rätt nyfikna förstås.


Men sen hittade vi en öppen grind och smög in. Där hittade vi Wildcats Football Team som hade morgonträning.


Ser ni att jag har en lila K-State tröja på? Det har ALLA här. Man smälter in ganska bra med en sån. Så idag har flera frågat mig saker jag inte kan svara på om hur man hittar runt och så och jag blev riktigt smickrad när två kinesiska tjejer trodde jag var amerikan för jag hade så bra uttal. Ha haa!


Vi ska definitivt på nästa match!


Här är våra nya kompisar, Maggie från Belgien och min rumskamrat Jonna från Finland och så Andreas såklart!

Det var allt för den här gången. Måste lägga upp bilder på förödelsen efter åskan som drog över igår kväll. Det ligger träd knäckta lite här och var. Sjukt!

Ha det!
/Josephine

Kommentarer
Postat av: Alina

Men åh Jossan! Det ser ju hur bra som helst ut!! Toaletterna känns väll lite sådär men om jag var du skulle jag gå på "privat-avskild-fräsh-toa" upptäcktsfärd! Men lata amerikanare alltså! Svårt att använda lårmusklerna när man e på toa liksom.. NOT!

Jag har verkligen känslan av att du kommer trivas bra Jossan. Det här blir toppen! Jag blir nästan lite sugen jag med ;)

XOXO Alina

2010-08-15 @ 19:04:49
Postat av: Jessica

Det ser ju finfint ut! :) Är oxå lite tveksam ang toaletterna, men är det fräsht så är de ok! Oj vilken storm som dragit förbi! Måste varit läskigt! Ha de! Kram

2010-08-17 @ 11:10:41
Postat av: Jossan

Alina: Haha jaa du man lär ju bli av med allt vad prydhet på hemlighuset heter detta år! fyyy... Ni borde verkligen komma hit! This is really something. Känns ungefär som en annan planet. Helt galet! Saknar dig! Kramar Jossan

2010-08-18 @ 04:55:29
Postat av: Jossan

Jessica: Jo det är jättefint här men toaletterna är inte allt för kul.. De offentliga runt om på skolan har typ en 5 cm glipa i dörren så man kan typ få ögonkontakt med någon utanför. Sjukt! Privatliv, hej då! :-) Den stormen som var var det värsta som jag sett i hela mitt liv, tur att man var inomhus. Vi lyckades stänga fönstret i Andréas rum precis innan det gick sönder för det blåste så mycket.... Ha det bra hemma nu! Kram Jossan

2010-08-18 @ 04:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0